In memorian

Per Erik Esperi 1956 - 2015

Tisdagen den 31 mars avled Per Erik Esperi efter en kort tids sjukdom. Per Erik anställdes hos Kalix Sportfiskeklubb i augusti 2013 och vi såg fram mot flera års samarbete, men ödet ville annorlunda. Han gjorde sin sista arbetsdag vid Metträsket den 4 februari och nu är han borta.

Vi saknar dig mycket Per Erik.

Jarl Scott 1932 - 2015

I februari avled Jarl Scott. Jarl eller Jalle som han alltid kallades blev 82 år. För oss ”gamlingar” i klubben var Jalle ett välbekant ansikte men våra yngre medlemmar kanske inte känner till honom. Han ingick i den interimstyrelse som utsågs 1972 för att genomföra bildandet av en fiskeklubb i Kalix och när Kalix Sportfiskeklubb sedan bildades 1973 blev Jalle den förste sekreteraren. Sedan han lämnat ifrån sig den sysslan fortsatte han ändå arbetet i klubben ända fram till långt in på 90-talet. Han satt i klubbens valberedning under många år och han deltog i det praktiska arbetet i och kring våra fiskevatten. Han utsågs också till Hedersmedlem med ordningsnummer 12.

Tack för många fina år.